Jeśli użytkujesz swój samochód już kilka lat, zwróć uwagę na działanie reflektorów i lamp w aucie. Z biegiem czasu tracą one swoje właściwości. Istnieje kilka
Read more
Poznaj przepis na udaną podróż służbową. Tu znajdziesz opinie o ✅ hotelach ✅ salach konferencyjnych ✅ i najlepszych programach lojalnościowych.
Masowa motoryzacja odnosi się do wyposażenia dużej części populacji w zmotoryzowane środki transportu. Dotyczy to zawsze transportu indywidualnego z napędem silnikowym. W Europie Środkowej i Zachodniej, masowa motoryzacja rozpoczęła się po drugiej wojnie światowej, szczególnie od lat 50. Jako podstawowe cechy masowej motoryzacji wykorzystuje się dwie zmienne: z jednej strony udział zmotoryzowanego transportu indywidualnego w wydajności transportu osób, a z drugiej strony populację pojazdów. Nie ma jednak jasnej definicji progów, które muszą zostać osiągnięte, aby można było uwzględnić masową motoryzację. Zakłada się, że udział zmotoryzowanego transportu prywatnego w wydajności transportu pasażerskiego wynosi ponad 50%, co stanowi bezpieczny wskaźnik masowej motoryzacji Liczba ta została przekroczona w Niemczech w latach 50-tych, kiedy to liczba samochodów na 1000 mieszkańców osiągnęła około 100. Inni autorzy podają 250 samochodów na 1000 mieszkańców jako granicę masowej motoryzacji.2] Ta liczba została osiągnięta w Europie Zachodniej około 1970 r. Innym wskaźnikiem masowej motoryzacji jest obniżenie oceny samochodu prywatnego z luksusowego przedmiotu do dobra konsumpcyjnego, jak to miało miejsce w III Rzeszy, gdy Adolf Hitler ogłosił Volkswagen lub w NRD decyzją z 1954 r., zgodnie z którą samochód osobowy miał być uważany za dobro konsumpcyjne. Te polityczne determinacje doprowadziły ostatecznie do rozwoju i produkcji modeli VW Beetle i Trabant, co umożliwiło masową motoryzację w Niemczech. Cechą charakterystyczną masowej motoryzacji jest zatem również istnienie samochodu osobowego, który jest sprzedawany w dużych ilościach po przystępnej cenie. Po raz pierwszy masowa motoryzacja w USA została zrealizowana przez firmę Ford Model T. W innych krajach miało to miejsce znacznie później, wiele krajów nadal nie jest produkowanych masowo. Niektóre kraje doświadczyły szczególnie szybkiego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Dotyczy to między innymi Japonii. Pod koniec lat 50-tych XX wieku budowano tu jeszcze małe samochody z trzema kołami i dwusuwowym silnikiem. Kilka lat później kraj stał się ważnym producentem samochodów takich marek jak Toyota i Mazda.
Jeśli użytkujesz swój samochód już kilka lat, zwróć uwagę na działanie reflektorów i lamp w aucie. Z biegiem czasu tracą one swoje właściwości. Istnieje kilka
Read more