Trendy na rynku nieruchomości 2020

Trendy na rynku nieruchomości

Trend na rynku nieruchomości to dowolny spójny wzór lub zmiana w ogólnym kierunku branży nieruchomości, która z biegiem czasu powoduje zauważalną statystycznie zmianę. Zjawisko to może być wynikiem gospodarki, zmiany oprocentowania kredytów hipotecznych, spekulacji konsumenckich lub innych fundamentalnych i nie fundamentalnych powodów.

Spadek wartości nieruchomości, a nie jej wzrost

MSN informuje, że ceny domów spadły o rekordową kwotę i ilustruje to wykresem historycznych cen nieruchomości. Wartości nieruchomości od czasu II wojny światowej prawie co roku wykazują tendencję wzrostową w granicach 2-5%, ale od 2006 roku spadają. Od 2007 do 2008 roku ceny spadały aż o 39% rocznie – choć średni spadek wydaje się być niższy.

Wzrost agencji kupujących

W jednym czasie, wszyscy pośrednicy w obrocie nieruchomościami i agentów, lub Realtors, praktykował „jednej agencji”, co oznacza, że reprezentował tylko kupującego lub sprzedającego. W 1990 roku, pojęcie agencji kupującego stał się popularny, pozwalając kupującemu zachować agenta, który będzie reprezentować najlepsze interesy kupującego samodzielnie. Pierwszą firmą krajową, która świadczyła tę usługę był Agent Kupującego, Inc. Badanie 2008 przez Consumer Reports wskazuje, że przed tym rozwojem, Realtor został założony przez prawo państwowe do pracy dla sprzedającego. To samo badanie pokazuje, że kupujący za pomocą agentów kupujących uzyskał oszczędności w wysokości 5000 dolarów w cenie domu w porównaniu do cen płaconych przez niereprezentowanych nabywców. Pozostaje prawdą, że niereprezentowany nabywca nieruchomości może jeszcze zadzwonić do agenta sprzedającego, aby zorganizować pokaz nieruchomości. W takich przypadkach, kupujący powinien być poinformowany przez Prawo Ujawniania Informacji Agencji (prawo stanowe w każdym stanie w USA), że wszelkie uzyskane informacje, jak również wszystkie rozmowy i negocjacje podjęte, będzie z korzyścią dla sprzedającego.

Niższe stawki prowizji

Historyczne wskaźniki przedstawione są w raporcie Biura Odpowiedzialności Rządu, ramienia śledczego Kongresu. W badaniu z 2005 r. stawek prowizji od nieruchomości poinformował, że deweloperzy mają tendencję do pobierania opłat, „około 5 procent do 7 procent ceny sprzedaży nieruchomości …”. Ostatnio, CBS News, „60 Minutes” telewizja czasopismo informacyjne poinformował w 2007 roku, że presja konkurencyjna wynikająca z rekordowej liczby licencjonowanych agentów doprowadziła do spadku średnich stawek prowizji od sprzedaży płaconych przez sprzedawców. Nowa rasa rynków, które umożliwiają agentom konkurowanie o sprzedawców, dodatkowo zwiększa presję na strukturę stawek prowizyjnych. W niektórych stanach firmy takie jak Redfin nadal reklamują prowizję, ale udzielają sprzedawcom rabatu na podstawie jakość ich badań odzwierciedloną w badaniach po zamknięciu. Jest to również obarczone trudnościami. Inną tendencją jest pojawienie się alternatyw dla modelu prowizji, w tym flat-fee, sprzedaży domu na godzinę, a na sprzedaż przez narzędzia właściciela.

Trendy marketingowe

Internet stał się jedną z głównych metod generowania ołowiu dla marketingu nieruchomości, zaćmienie lokalnych gazet i wszystkich innych źródeł jako najbardziej preferowany przez konsumentów sposób na poznanie domów na sprzedaż. „Zdecydowana większość (87%) ostatnich nabywców domów w USA twierdzi, że korzystali z Internetu jako źródła informacji podczas procesu zakupu domu, a prawie jedna trzecia twierdzi, że po raz pierwszy dowiedziała się o nowo zakupionym domu z kanału internetowego, według badań przeprowadzonych przez National Association of Realtors (NAR). Większość firm z branży nieruchomości korzysta z popularnych metod marketingu internetowego, takich jak SEO, reklamy i mediów społecznościowych. Strony internetowe takie jak Craigslist (Stany Zjednoczone), Daft.ie (Republika Irlandii) i Gumtree (Wielka Brytania) stały się w 21 wieku głównych źródeł zarówno dla kupujących i sprzedających. Szybkie zmiany w otoczeniu rynkowym zmusiły niektóre kraje do wprowadzenia nowych przepisów regulujących rynek nieruchomości w sieci.

Nawet wraz z wprowadzeniem Internetu, tradycyjne media i metody generowania leadów nadal były ważną częścią handlu nieruchomościami: Choć Internet był najbardziej popularnym źródłem informacji, nabywcy wymieniali również informacje od pośredników w obrocie nieruchomościami (85%), znaki drogowe (62%), domy otwarte (48%) oraz ogłoszenia w prasie i gazetach (47%). Mniej nabywców polegało na książkach lub czasopismach domowych, budowniczych domów, telewizji, billboardach i firmach relokacyjnych. Aplikacje mobilne zmieniają również sposób prowadzenia działalności przez agentów nieruchomości. Aplikacje takie jak Zillow, Trulia, Zumper i Rentberry są dostępne przede wszystkim za pośrednictwem urządzeń mobilnych i stały się bardzo popularnymi źródłami do wystawiania nieruchomości na sprzedaż lub wynajem. Aplikacje te funkcjonują podobnie jak strony internetowe takie jak Craigslist, ponieważ pozwalają one agentom lub prywatnym sprzedawcom umieścić nieruchomość na liście, tak jak w ogłoszeniu klasyfikowanym, choć z bardziej dynamicznym wyświetlaniem, jak również mechanizmy dla użytkowników przeglądających listę do kontaktu ze sprzedawcą bezpośrednio z aplikacji. Aplikacje mobilne są szczególnie widoczne w przypadku klientów z branży nieruchomości od tysiąclecia.

Zaangażowanie rządu USA

Wydział Antymonopolowy Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych ogłosił uruchomienie nowej strony internetowej w październiku 2007 r. w celu „edukowania konsumentów i decydentów politycznych na temat potencjalnych korzyści, jakie konkurencja może przynieść konsumentom usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami oraz barier, które hamują tę konkurencję”. Między innymi, donoszą oni, że niektóre nowe modele sprzedaży mogą zmniejszyć koszty sprzedaży konsumenckiej domów „o tysiące dolarów”. Na przykład, w stanach, które pozwalają na otwartą konkurencję, niektórzy kupujący brokerzy rabat do dwóch trzecich ich prowizji do klienta, a niektórzy sprzedawcy brokerzy oferują ograniczone pakiety usług, które pozwalają sprzedającym listę swoich domów na lokalnym Multiple Listing Service (MLS) za zaledwie kilkaset dolarów”. Departament Sprawiedliwości zaktualizował swoje informacje na nowej stronie internetowej w 2016 roku.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

code